You like the top and the bottom!

Ja, hur mår jag idag? Det vet nog ingen, om jag ska vara ärlig. Jag vet bara att jag hade konstiga drömmar inatt, vaknade till och från hela tiden och svettades ena stunden, medan jag frös andra. Vid 08.50 vaknade jag till liv och ringde skolan för att sjukanmäla mig. Då säger tanten i receptionen "men.. du är inte 18? Du får inte sjukanmäla dig själv. Säg till dina föräldrar att ringa." Och självklart hade jag glömt att det var så, så jag fick ringa till mamma och säga åt henne att sjukanmäla mig. Sedan låg jag kvar i sängen och tittade på Nicke Nyfiken, haha.

Tillbaka till hur jag mår. Just nu svettas jag litegrann, fast samtidigt fryser jag om hela kroppen, ungefär kallsvettig. Och det känns som att en stor elefant står på mitt huvud och dansar linedance eller något. Jag gjorde ett ansikts-ångbad förut. Heter det så? Hur som helst, jag kokade vatten, hällde i handfatat och satt med huvudet där över i ungefär 15 minuter. Det öppnar huden, så att det är lättare att klämma porer, finnar osv. Och det gör inte lika ont att noppa ögonbrynen då heller, så det var lika bra att passa på. Efter jag hade gjort det så tänkte jag ta mig en dusch, jag känner mig inte så fräsch efter två dagar hemma med feber. Men då har vi inget varmvatten just nu, så jag får väl vänta en stund då.

Förut tittade jag också på One Tree Hill, jag är lite efter och är bara på tredje säsongen, haha. Men jag hade tänkt att komma över till fjärde idag i alla fall. Det är sjunde som går på tvn nu va? Hur som helst, jag måste köpa det eller någonting, för jag kan ju inte bara hoppa över säsong 5 och 6, och börja kolla på sjuan nu. Då fattar jag ju ingenting, och det är inte bra. Och så dog Ellie, och jag blev verkligen jätteledsen! Tårarna bara sprutade på mig, som om det var min egna mamma. Usch, det var jättehemskt. Men det gick över.

Pappa kommer som vanligt inte hem ikväll, han stannar i Åseda. Så senare ska jag laga stuvade makaroner och köttbullar, vi får väl se hur det går! Jag har ingen aning om vad mer jag ska göra idag. Spela lite the sims, need for speed, kolla på OTH och städa upp i lägenheten! Just nu ser mitt rum ganska okej ut, men resten? I köket står det smutsig disk överallt, det ligger ris och grejer på golvet. Köksbordet är fullt med papper, tvrumsbordet är fullt med massa konstiga saker, och det är bara allmänt rörigt. Sådär - nu kom jag på vad jag ska göra idag ;)





Kommentarer
Postat av: pia

sv:att den är:)

2009-09-18 @ 14:37:52
URL: http://pias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0