While your lips are still red.

Nu sitter jag hemma och svettas igen. Idag är det första september, så nu är det officielt höst för mig, men det tycker tydligen inte vädergudarna. Det är strålande sol, 27 grader i solen och vår lägenhet har ingen som helst vetilation. Kul kul. Just nu lyssnar jag på Nightwish och ska snart klä på mig lite andra kläder, jag upptäckte att det var alldeles för varmt med mysbralls, kofta och sjal runt halsen, så det får bli något mindre. Kanske min svarta klänning, för det blåser ju trots allt lite ut.
Jag kollar tradera nu också, och jag har lagt bud på tre riktigt fina saker. Ett linne, en korsett och en klänning. Klänningen är lila och svart, och har korsettsnörning. Linnet är rött med svart spets, och korsetten är lite röd, svart och lila. Jättefina saker allihop, så vi får se om jag lyckas vinna nått utav det.

I helgen var jag hos Daniel, allmänt mysigt bara. Det var självklart något fel på tåget i fredags, så jag fick vänta i över en timme. Istället för tåg fick jag åka buss, så 40 minuter försent var jag i Hultsfred, men Roger och Daniel var så snälla och väntade på mig. På lördagen var vi på marknad, och det var lite halvkasst väder (regn ibland, sol ibland). Jag hittade en del fina smycken och tröjor, men jag hade inga pengar så det blev inga köp. Söndagen tillbringade vi bara hemma typ, tittade på tv, film, spelade och bara umgicks. På måndagmorgonen vid 07.30 åkte jag från Silverdalen till Hultsfred, och sedan hem till Växjö - då var det raka vägen till skolan.
Jag har bara två lektioner idag, eftersom att jag skrev av mig från matte b-kursen igår, så istället har jag ett hål från 10.45 till 13.35. Det är väl kanske inte sådär jättekul, men jag har ju nära hem så då är det bara att dra hem och äta någonting istället för skolans äckliga mat. Om en timme ska jag tillbaka till skolan och ha engelska till 15.00, får hoppas på att Helen också kommer så att jag inte blir helt ensam. Dock är det ju 5 till i klassen som har engelska b, så någon finns det alltid.
Nu ska jag leta kläder, ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0