Trött!

Jag sitter som vanligt och lyssnar på musik. Jag kom alldeles nyss hem från skolan/stan. Efter den sista lektionen idag så drog jag och Annie ner till stan, lite fort innan hennes buss skulle gå. Så jag hann köpa hårspray och foundation, så nu klarar jag mig ett tag till. Det känns ganska skönt att ha fått pengar igen, det var ju ett tag sedan! Hur som helst, just nu lyssnar jag på soundtracket till Sweeney Todd, jag har blivit helt förälskad i det. Alla låtar är underbara!

Inatt sov jag hos Alices mormor. När vi slutade skolan så cyklade jag hem, packade och fixade lite. Sen direkt vidare till hennes mormor, där vi började laga lite mat. När vi hade gjort "köttfärssåsen" så gick vi ut och gick en runda, fotade och gick till hemmakväll. Sedan hem och äta samtidigt som filmen snurrar i dvdn, mycket konstiga filmer måste jag säga! Det handlade om 3 stycken som bodde tillsammans. En arbetade på apoteket och snodde preparat som hon själv tog, den andra arbetade som strippa och den tredje var sångare i ett punkband. När han inte sjöng och uppträdde så klädde han ut sig till nazist och tog betalat för att typ förnedra folk. Mycket mystiskt.
Hur som helst, sedan färgade vi håret, pluggade och tittade på mer film. Vi försökte också sova, men det slutade med att vi satt i köket/på balkongen, lyssnade på musik och drack kaffe. Mycket trevligt må jag säga! Runt klockan 3 somnade jag, sedan upp vid 06.30..

Så idag är jag lagom trött, men det är sådant man får leva med. Det betyder att jag kommer somna fortare än kvickt ikväll, och det skulle inte vara helt fel att sova sådär 12 timmar i sträck.
Jag sitter bara och väntar på att pappa kommer hem, jag håller på att svälta ihjäl! Vi får väl se om det blir någonting, eller om jag kommer att dö. Nejdå, så farligt är det nog inte.

Förresten, på graf håller vi på att göra ett omslag till en barnbok! Alla har valt gulliga små saker, som bamse eller alice i underlandet. Självklart ska jag och Annie vara udda. Annie väljer Simpsons, och jag väljer Corpse Bride, och min bakgrund består utav en kyrkogård, typ. Så typiskt oss, men huvudsaken är väl att man blir nöjd och tycker att det är kul?
Vi har skrivit dikter, och så fick vi kritik av de andra på litterär gestaltning idag. Och jag blir så glad när jag läser vad andra har skrivit, när de verkligen har studerat dikten och skrivit vad som är bra och vad som är dåligt. Jag läste en nu när jag kom hem, och jag blev helt varm i hjärtat. Jag tycker om vänliga människor, som vill hjälpa andra och ge andra människor råd! Åh, vad glad jag blir. Alla borde vara snälla, glada och söta mot varandra, det blir så mycket bättre då!
Nu ska jag plugga.. :( Hejdå.


Alice var kocken igår.



Vi var även ute och fotade.


Och färgade håret.


Här har vi då Victor och Emily från Corpse Bride.


Och Annie målade som sagt Simpsons.




Kommentarer
Postat av: stina

hej!

tack! var det något som var konstigt?

nej, detta är till svenskan. har inte kommit så mycket brett med textkommunikationen.



förresten, vad var det för överaskning du skulle ha till mig? <3

2009-09-30 @ 19:44:32
URL: http://stinanoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0