Love for all seasons.

Hoho, snart är onsdagen slut igen! Eller ja, nu ska vi kanske inte överdriva - det är väl sådär 7 timmar kvar. Men hur som helst, om 5 timmar är det dags för sängen!
Min morgon började inte alls bra. Vid 06.40 ringde klockan, och jag stängde av den, var ganska pigg och skulle bara sträcka på mig.. 45 minuter senare vaknar jag med ett ryck och får panik. Slänger på mig kläderna, drar fingrarna genom håret och sätter mig i köket för att äta frukost med pappa. Kläderna bestod utav det första bästa jag hittade, mysbralls och slipknot-tröjan. På slipknot-tröjan är det "en massa fula gubbar", tycker en del. Så när vi sitter där och äter frukost så kläcker pappa ur sig "ska du ha den där fula tröjan på dig?". Snällt liksom.
I skolan var det graf som gällde, jag målade på mitt ansikte (det där lät fel, men ja. skitsamma) och gjorde klart min mapp som består utav ett pentagram, mitt namn och en ängel och en djävul som är kära. Jättesött. Bah. Sedan svenska och blabla. Tråååkigt.

På litterär gestaltning så började vi prata om, skriva och analysera dikter idag. Det var helt okej, dock är jag inte så mycket för just dikter. Kanske för att jag suger på det helt enkelt, hehe. Hur som helst. Vi skulle välja en artikel ur en tidning, klippa ur varje ord ur den artikeln och lägga i en burk. Burken skulle vi sedan skaka, och sedan plocka ut ett ord åt gången och skriva ner på pappret i den ordningen som det kom. Min artikel handlade från början om hur mycket en mamma älskade sin son, men det låter som något helt annat. Det kallas dadaistisk dikt. Here it goes:

Halvöppen benen belöningen är mig. Sommarbrun för vet mun kväll till utanför.
Hans detta och min. Redan vaknätter han. Här huller intalar.
Varje någonsin fortfarande han bli, jag människa fullkomligt bättre detta som
honom oro. Går skydda är sova. All är han nu en, nu jag innerst jag honom om
vad säng, mot själv. Son är och har är det redan honom lycklig. Mig är slött.
Detta in och inne är hand, lycka, ber, än för trygg, alla december kräksjuka
att i sängen. Kan skyddar perfekt, att men jag ser hänger och ont, all det är
in en är buller.

Och ja, om ni kollar på första texten. "Halvöppen benen, belöningen är mig." Det låter lite speciellt om man säger så, och det tyckte alla andra i klassen också, vi hade riktigt roligt åt det där, och åt alla andras också. Så till nästa vecka ska vi skriva en dikt om september, och det kommer nog att gå ganska okej ändå. Jag får skriva på natten, det är då jag är som mest kreativ. Nu ska jag hur som helst skriva klart min svenska om abort, så att jag kan lämna in den imorgon. See you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0