I'm still alive.

Det här är inte min dag. Jag har för det mesta varit sur och irriterad, och det hela blev ju inte bättre utav att vi börjar dagen med mediekommunikation tillsammans med den älskade läraren Per-Håkan. Han går mig på nerverna. Vi får alltid helt omöjliga uppgifter, som dessutom är dåliga förklarade. Så fort man läser uppgiften så får man tänka "hur menar han här? Är det den saken jag ska svara på, eller är det något annat?". Det är inte lätt att vara elev till honom, kan jag säga. Var glada om ni slipper, gott folk!

Hur som helst. Jag var på dåligt humör hela lektionen, alla bara jävlades med mig och jag fick utbrott på alla som sa något jobbigt. Egentligen villle jag bara lägga mig i ett mörkt rum, och bara skrika/gråta/skratta. Åh, jag vet inte vad. Varje gång som jag håller på att bli sjuk så är det likadant. Jag blir på konstigt humör, och vet inte vad jag vill. Och ikväll ska jag övningsköra med pappa, vi får väl se hur det går med det här temperamentet. Jag skulle behöva träna av mig all min ilska, pumpa ut endorfiner i kroppen och göra slut på mig själv totalt. Men så är det självklart den här jävla förkylningen som ska vara ivägen. Jag blir anfådd som få när jag bara försöker cykla hem från skolan, det är inte nyttigt på något vis. Så därför ska jag stå över träningen ett tag till, gå ut och gå på kvällarna istället för att träna kondition och styrka stenhårt.

Under vår håltimme idag, på 2 timmar och 45 minuter så gick jag och Annie ner till stan. Vi satte oss på Skåres och fikade. Jag åt 3/4-delar av en biskvi och drack en cola, Annie åt en chokladboll och cola. Där satt vi i kanske en timme och bara pratade. Jag gillar att prata med Annie, vi pratar om allt möjligt. Dessutom har vi i stort sett samma värderingar och tankar om allting, det är skönt att det finns någon som tänker på snudden exakt likadant! Annie vet alltid vad jag menar, och nästan alltid hur jag tänker. Vi säger samma saker, och ibland är det riktigt läskigt. Hur som helst, idag satt vi och pratade om ekonomi. Hur fasen får man koll på sin ekonomi? Nu för tiden så skriver jag upp allting som jag har handlat, och hur mycket det kostar så att jag har total koll på vad mina pengar går åt till. Jag har också skrivit upp hur mycket jag är skyldig alla, och det känns ganska tungt att jag är skyldig pappa 1250:-, det är mycket pengar för en stundent! Jag ska ju i och för sig betala tillbaka lite i taget, men ändå. Jaja, det ska nog gå det också. Vi gick senare på H&M, Kicks, Indiska och det finns så mycket jag vill ha, och behöver ha. Dessutom luktade jag på en jättegod parfym från Lacoste, touch of love, I want it, I want it! Och massa fina, mysiga höstkläder på Indiska, och välbehövligt smink på Kicks. Åh, man märker verkligen hur beroende man är utav pengar. Jag hatar pengar :(

Anyway, nu ska jag inte tråka ut er mer! Jag ska steka mig en omelett, dammsuga här igen för att jag såg att jag har missat väldigt mycket och sedan duscha. Kanske ska påbörja inlämningsuppgiften i MDK. Eller.. troligen inte ;)

Ha det så bra! ♥


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0