Tragic.

Ja, då var det måndag igen och jag är lika seg som vanligt. Om inte segare! Jag fryser, är hungrig och sugen på allt, och mest av allt vill jag bara lägga mig och sova. Men icke. Idag ska jag få någonting gjort! Jag ska plugga klart medirkommunikationen och bilduppgiften, ska försöka städa lite, laga mat och sedan ska jag faktiskt lägga mig och sova en timme. Det känns som att det enda jag har gjort i helgen är att sova.

I fredags var jag i skolan, och vid 10.00 kom Daniel dit. Jag gick och pratade med Anders och frågade om jag kunde göra engelskan hemma istället, så jag slapp komma på lektionen. Så redan vid 14.15 gick jag och Daniel ner mot stan, till House of pain och frågade lite. Sedan hem, träffa farfar, äta mat och sedan sova.
På lördagen vaknade vi hyfsat tidigt, men låg i sängen och drog oss i ungefär 2 timmar. Skönt! Hur som helst, sedan drog vi ner på stan i ösregnet. Jag inhandlade en posterflagga, strumpbyxor och så blev det en fika på det också.
På eftermiddagen bakade vi chokladmuffins och åkte senare till Åseda, Hampus fyllde 7, så vi firade honom lite smått. Även där blev det mat och tårta.
Söndagen var bara allmänt slö. Farfar åkte runt 11, sedan åkte jag, pappa och Daniel och handlade och sedan hem och göra ingenting i stort sett. Äta mat, och pappa åkte till Åseda. Jag och Daniel åkte på kvällen ner till stan och kollade läget, sedan hem duscha, film, sova. Ja, då har vi gått igenom hela helgen på ett stycke! Skön helg, med lagom mycket att göra.

Just nu håller jag på att laga mat, idag blir det torsk, ris och äggsås. Dock vet jag inte om ris och äggsås funkar ihop, men jag orkar inte gå och handla potatis! Det är så kallt ute, och jag orkar inte klä på mig mer. Och när jag har ätit blir det nog plugg, städa lite och sova, som jag redan har skrivit en gång. Jag tänkte, det är väl lika bra att skriva det igen.
Imorgon har jag i alla fall lite sovmorgon, eftersom att jag ska till umo. Då får jag stiga upp vid 07.30, ta bussen vid 08.23 så jag är nere i stan vid klockan 09.00. Jag tror att Annie skulle sova hos mig imorgon också, vi får se hur det blir med det.
Nu hör jag hur äggen kokar, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0