Datanörd!

Okej, nu är jag dock inte riktigt säker på om det heter 'datanörd' eller 'datornörd'. Någon som vet kan ju skriva i kommentarsfältet.
Hur som helst, idag har jag varit datanörd nummer ett! När vi vaknade i morse, så satte vi oss framför tvn - åt frukost och kollade på Sleepy Hollow. Mamma tänkte att hon skulle kolla sin facebook och så under tiden, och startar datorn. Då visar det sig att hela hårddisken har kraschat, så det är bara att börja installera om osv. Jag misstänker att Daniel hade ganska tråkigt då, men mamma hade nog också haft ganska tråkigt om hon inte hade haft dator på en hel vecka.

Dock funkade inte de första ominstallationerna, så jag fick börja om och det var en massa skit hela tiden. Men innan bussen gick vid 16.45, så hann jag fixa firefox och spotify i alla fall, så lilla mamma ska väl klara sig veckan ut i alla fall. Imorgon fyller hon 39, så grattis i förskott till henne!

Helgen har varit lugn. Daniel kom till mig i fredags, då jag inte var i skolan på grund utav feber och huvudvärk. Vi gick till DHL och postade iväg hans xbox, sedan gick vi till stan igen och tog bussen hem till Alstermo. Väl hemma gjorde vi inte alls mycket. Åt, tittade på film, gick till ica osv. Jag har världens finaste pojkvän ♥
Lördagen var också lugn. Vi var borta hos Daniels farfar som bor i Alstermo och hälsade på en stund, annars gjorde vi inte mycket alls. En seg lördag, som jag helst ville sova bort, ungefär.
Och idag har jag då fixat med datorerna här i mitt liv. Jag har också fixat datorn här hos pappa. Installerat windows 7, och lite andra program nu. Egentligen måste jag gå och lägga mig, men det hinner jag inte. Istället ska jag skriva klart min analys om ett konstverk, lägga in bilder och skicka iväg innan jag går och sover.


Imorgon har jag iof sovmorgon till 11.00, men det känns ändå ganska skönt att hamna i säng i tid. Jag ska alldeles strax fixa med analysen, och sedan gå och lägga mig med en gång, kände bara att jag ville ge en liten update om mitt liv. Som om någon bryr sig.
På torsdag åker pappa till Egypten och blir borta en vecka, säg till om ni vill hyra boende ;)

Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0