The quite scares me.

Snart var det helg igen. Det känns ganska skönt, inte för att jag har pluggat så hårt i veckan. Eller jo, det har jag, jag har pluggat psykologi varje dag sedan i måndags. Imorgon gäller det, imorgon 08.00 ligger det där provet på bänken framför mig. Det där provet som jag ska få vg på. Japp, jag ska få vg, annars är det ingen mening med att göra det. Okej, ibland misstänker jag att jag har lite för höga krav på mig själv. Men vadå, det är väl bra att ha vid vissa tillfällen? Jag menar, om man tänker "jag SKA ha vg", så har man ju en större och bättre anledning till att plugga som bara satan. Jag har precis pluggat lite, jag läste också lite om schizofreni på wikipedia eftersom att det inte stod så mycket i psykologiboken. Men nu har jag lite hum om det i alla fall. Varför man får det, vad riskfaktorerna är och hur man behandlar det. Nu gäller det bara att plugga in det också :)

Jag var hemma från skolan idag. Jag hade varken cykel, paraply eller busskort/kontanter i morse och det verkligen ösreganade. Så tänkte jag efter lite vad vi skulle göra i skolan. På matten skulle vi gå igenom nationella proven men det behöver jag inte var med på eftersom jag är mäkta stolt över mitt g! Engelskan skulle väl främst bestå utav film, och det är inte heller så nödvändigt. Och så mycket som jag visste, så skulle det inte vara något prov på svenskan. Så istället somnade jag om, sov till halv ett. Sedan dess har jag spelat piano (snart kan jag låten!!) ätit en brakfrukost och pluggat lite. Det känns bra, nu är det bara duschen som väntar.

Igår hade jag pianolektion, och det var den bästa på länge. Jag har berättat för Frida att jag har väldigt svårt för att se noterna på pappret på en gång, och sitter därför och räknar. Hon förstod genast, och gav mig en övning så att jag lär mig vilka noter som är på linjerna, och vilka som är mellan linjerna. Det måste jag för fan lära mig, annars är det helt omöjligt att spela piano ju. Sitta och räkna från g varje gång, det kan bli  lite jobbigt. Nej, nu har jag skrivit alldeles för mycket, så nu ska jag avrunda. Jag är även ensam hemma idag/eftermiddag/ikväll. Pappa är i Åseda, så min eftermiddag består utav piano, plugg och matlagning. Nu ska jag in i duschen! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0