1:a maj!

Idag ska man demonstrera, men det ska inte jag. Det enda jag kan demonstrera mot är att kvinnor blir nertryckta av männen i dagens samhälle. Jag är inte feminist, jag vill bara ha jämställdhet och att inte tjejer ska behöva höra alla hemska, nedlåtande och kränkande ord hela tiden! Exaktamenté!

Igår var det Valborg, och den firade jag tillsammans med Alice! Fast under dagen så var jag i stan med Desiree som det var jättelängesen jag träffade, hur trevligt som helst hade vi. Gick runt på stan, köpte grejer, satt på McDonalds osv. Vid halv ett åkte hon, och då kom Alice istället. Vi köpte också lite grejer, och sen hem till mig och färga håret, så nu har jag helsvart hår igen!

Runt 18.30 cyklade vi ut till arabybadet och det var inte alls kul där! Det var jag, alice och tre till. Men efter en stund kom Jonas och Oskar-na. Vi satt där en stund, och cyklade sedan ner mot stan. Vi gungade i Linnéparken, sen lyckades vi hamna på nån fest vid Båtmanstorget. Alla där var jättetrevliga, verkligen. Men sen så gick vi efter kanske två timmar, haha. Jonas åkte hem och Oskar-na försvann nån annanstans. Jag och Alice försvann till Linnéparken och deppade en timme eller två.
Helt plötsligt kom popparna och underhåll oss. Alice blev bästa vän och pratade om pop hela kvällen, jag fattade ingenting men det var trevligt ändå. Rökig lägenhet, så att det stack i ögonen, poppiga människor och lukten av rödvin trängdes tillsammans med doften utav cigarettrök. Jag luktar fortfarande rök.

Idag blir det lugnt. Imorrn blir det inte lika lugnt. Imorrn är det Rock Against Violence i Linnéparken, fett nice! Jag, Alice och Annie äger stan imorrn, för vi är bäst, right? Nu ska jag äta frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0