Fotodag!



Jahja, om en kvart så är det söndag igen. Det är sjukt vad tiden går fort på helgerna, fast idag så har jag haft fullt upp hela dagen, jag har inte suttit stilla en minut känns det som. Fast det har varit skönt att vara ute och gå, fota och bara vara nu när det har varit fint väder i ett par dagar. Underbart, faktiskt.
Jag och Annie har varit ute och gått, cyklat, fotat och snackat skit hela dagen. Det har varit mycket trevligt faktiskt, fast jag känner av det i benen. Det känns ungefär som en fruktansvärd träningsvärk, bättre kan jag inte beskriva det. Jag har fått en del bra foton också, vilket gör det hela mycket roligare!

I fredags gjorde jag inte så speciellt mycket. Jag och Annie hade psykologi på morgonen, sen började vi inte idrottsdagen förrän 12.30, så vi gick på stan, åt på mcdonalds osv. Väl på idrottsgrejen så diskuterade vi, kollade på film och gjorde värderingsövningar, det var väl ganska okej. Sen ner till stan igen och vänta på bussen. Väl på bussen så låg jag jättekonstigt över hela sätet. Fast det var jätteskönt att ligga och titta ut, lyssna på musik och bara tänka, fast det var värre sen när man väl skulle resa sig upp.
Kvällen bestod utav tv, massa prat med mamma och varma mackor, trevligt i det stora hela. Jag och mamma har börjat prata mycket mera om djupare saker, inte bara vädret, skolan osv, utan om.. allvarligare saker. Jag kan inte förklara riktigt hur jag menar, men typ om hur man tänker. Vi tänker oerhört lika och har nästan exakt samma egenskaper. Jag tycker det är läskigt att man kan vara så lik en annan människa. Jag är lik pappa till utseendet och mamma till sättet. Mystiskt.

I morgon är det söndag, och då åker jag och Annie in till Växjö med hennes föräldrar tror jag. Pappa åker till Barcelona på söndag igen, så därför ska hon sova hos mig nu under veckan, så slipper hon stiga upp sådär vid fem, utan nu kan hon kliva upp typ kvart i sju. Så vi ska väl roa oss med ännu mera skitsnack, plugg och annat trevligt under veckan, jag hoppas verkligen på solsken. Nu ska jag sitta här en stund till för att sedan lägga mig och läsa, och sedan blir det nog något avsnitt av OTH, och sist men inte minst, en film att somna till. Godnatt.







Kommentarer
Postat av: Roza

Svar:



Vad glad jag blir! Tack för din kommentar :) Jag var likadan. Skrev bara i min dagbok som ingen fick läsa. Sen insåg jag att man faktiskt kunde göra mycket med skrivandet, och då började jag tro på mina texter.



Lycka till med skrivandet, och fotandet! Du verkar vara en jäkel på att fota.

2009-04-03 @ 17:36:47
URL: http://stiftpennan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0