Exile.

Jag är alltid så dålig på att inleda ett blogginlägg, det är ju inte alls bra. Hur börjar man egentligen, det är ju det svåraste. Det är ganska lätt att börja på typ en novell, då börjar jag nästan alltid med nånting spännande, så att man inte riktigt fattar och det brukar oftast inte ha så jättemycket med handlingen att göra. Men ändå.

Jag har varit i skolan idag, och det var väl sådär. Jag och Alice gjorde absolut ingenting på matten, vi satt bara och pratade med Charlie hela lektionen. Charlie (Carl) har inte varit i skolan på hur länge som helst, men idag var han där och han lovade att gå hela veckan! Mest för sin egna skull, liksom. Det är ju bra, han är väldigt rolig, trevlig och lätt att prata med. Så på engelskan var han och jag kungar på allt, allting gick helt galant. Vi hade genomgång och repetition idag av det som kommer på provet imorgon, så idag ska jag plugga.

På medieproduktionen så var hela klassen i stan och letade efter de märkena vi håller på med. Så jag och Julia gav oss ut på jakt efter Calvin Klein, men vi hittade i stort sett bara parfymer och underkläder. Så vi bestämde oss för att vi kollar på nätet och så, eftersom att vi ändå ska hålla på med kläderna själva sen, i sjävla montern.
Jag och Alice gick en stund på stan efter det, köpte såpbubblor och hade jättekul faktiskt. Det kom en söt liten unge och var helt fascinerad utav bubblorna, jättesöt var hon! Sen gick vi tillbaka till skolan och satt och väntade på att tiden skulle gå medan vi satt och pratade lite med Lina och Esmeralda. Sedan var det hemfärd för min del.

Snart kommer pappa hem, och då hoppas jag verkligen att det blir mat - jag är jättehungrig! Skolan bjöd ju inte direkt på underbar mat idag - soppa. Så min lunch blev grönsaker, keso, macka och äppel i stort sett.  Fast om man tänker så, så är det ju nyttigt, och det är ju bra! Men jag åt en brownie också, det är ju mindre bra.
Nu sitter jag med alla mina engelskaböcker framför mig och ska verkligen försöka lära mig det här! Jag vill klara provet imorrn, och väldigt gärna få mer än G. Jag vill ha bra betyg i engelska ju! Jag ska försöka hinna träna ikväll också, det var ett tag sen. Jag var dock ute och gick igår, jätteskönt faktiskt. Bara försvinna i musiken och sina tankar, underbart.
Nä, nu ska jag lära mig det här. See you.



Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Stina

du skriver sött och jag saknar dina brev!

2009-04-09 @ 22:49:34
URL: http://stinanoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0