Åt helvete med matte.

Okej, som alla vet så suger jag på matte och imorgon är det alltså prov. Jag fattar ingenting, men ska läsa igenom kapitlet för att åtminstone försöka fatta, men jag tänker fanimig inte sitta och nöta in skiten! Jag hatar matte och tänker inte lägga ner min tid och mitt humör på det. Jag kommer ändå faila, och jag tänker inte ens försöka ge mig in på skala.

Idag har jag varit i skolan, skönt att vi bara har två lektioner på onsdagar, men det är långa lektioner. Mediekunskapen är 2 och en halv timme, och svenskan är 1 och en halv. Efter svenskan så gick jag och Annie ner till stan iallafall, vi åt på pastabaren och sen gick hon till bussen och jag till gymmet. Det var jättetråkigt att träna själv, men är ju tvungen nu när pappa är borta. Iallafall så var hela högstadiet där och skulle svettas samtidigt som mig, herregud säger jag bara. Jag blev iallafall ett par hundra kalorier lättare och njöt av stunden jag var där. Sedan var det bara att byta om, ta bussen hem och sedan sitta här en stund.
Eftersom att jag tog bussen hem från stan så lämnade jag cykeln vid skolan, så jag gick och hämtade den förut. Alice lämnade min mattebok också, och höll mig sällskap till och från skolan. Vilket var snällt, för det var väldigt tråkigt och kallt. Nu sitter jag här, men ska hinna plugga, duscha, städa, diska och laga mat innan jag ska sova. Det blir först städning/diskning och resten sedan, jag ska se om jag hinner, jag har ju ungefär 5 timmar på mig så det borde gå.
Hejs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0