Slut.

Nu känns det som att den här dagen är slut, för jag är så fruktansvärt trött idag igen. Jag gick i skolan till 12.40, sedan ner till stan och hänga på McDonalds en stund. Både jag och Annie vet att vi är oerhört tuffa som hänger där. Sedan ner mot stan, på bussen till Åseda och jag somnade självklart redan efter 10 minuter. Jag vaknade igen när det var cirka 5 minuter kvar av resan, jag vaknade av att battieriet till min mobil pep jättehögt i mina öron.
När jag hoppade ur bussen och gick mot kulturskolan, så börjar det båsa jättemycket och jag ser hur mörkmörk blåa moln kommer och anfaller himlen över mig. Himlen öppnar sig helt plötsligt, och POFF!, så har vi en dyngsur Sanna. Jag satte mig inne på kulturskolan och läste lite tidningar, lyssnade på musik, kollade läget, och gick på toaletten. Allt det hann jag gör på 30 minuter, sedan var det äntligen min tur att ha lektion.
Jag spelade upp första låten, som jag hade övat mest på. Jag kan i stort sett hela, det var bara vissa delar av låten som fortfarande inte flöt så bra. Men när jag satte det sista c:et, så tittade jag på Frida och hon bara log. "Jag är så stolt över dig, Sanna! Nu vet jag hur en mamma känner sig" Haha, hon är för härlig den människan, alltid på sånt glatt humör. Men i alla fall så fick jag två låtar till, från skärgårdsdoktorn. Jättefina är de, jag lägger in de här strax. Så det känns helt underbart att ha två låtar till att lära sig under sommaren. Ja, för det var min sista lektion idag, eftersom att det antagligen inte blir någon mer innan sommaren. Jag hoppas bara att jag får ha kvar Frida efter sommaren, för hon är den bästa läraren jag har haft. Visst, Jenny är jättebra och så, men jag tror att jag har kommit för långt för henne. Det kändes som att jag stod och trampade på samma plats, och inte kom någonstans när Jenny var lärare. Nu har jag verkligen fått utmaningar av Frida, och det har framkallat blod, svett och tårar från mitt håll, haha. Nej, nu börjar jag sväva iväg. Här är låtarna.



Och snacka om att jag är avundsjuk på lilla pojken där, han får spela på en stor jäkla flygel! Jag vill också! I alla fall, den sista låten är inte hela, men det är i alla fall den jag ska spela. Jättefina är de båda två.

Jag kom hem alldeles nyss, för efter pianolektionen så gick jag bort till Camilla eftersom att pappa var där. Vi målade lite, åt lite och satt och pratade lite allmänt. Jag underhöll Hampus en stund, och var "kodvakt" åt honom. Tänk hur mycket lekar och skit man kom på när man var liten, helt otroligt. Förlåt mamma och pappa, nu vet jag hur jobbigt ni har haft det.
Idag händer det inte så mycket mer. Jag ska göra klart mediekunskapen och duscha, det är det som jag har planerat. Jag har även sovmorgon i morgon, så jag börjar inte förrän 09.50, vilket känns underbart! Nu ska jag dra, men ni får ha det så gött!
Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0