Mhmm.

Igår kommenterade jag ett inlägg på en killes blogg, en kille som skrev att det är äckligt med feta människor och att de borde gå och gömma sig. Jag blir så arg! Det är väl lika fel att vara fet som att vara smal? Precis som förr i tiden, då ansågs de smala inte vara lika bra som de större människorna. Om man hade en välsvarvad kula på magen så stod det för att man hade det gott ställt hemma, att man hade råd med mat osv. Men nu vet jag seriöst inte vart världen är på väg, det kan inte finnas mycket tid kvar om vi inte tar tag i det här nu. När ska man inse att alla människor är exakt lika mycket värda, fast att någon väger 45 kilo, och någon annan väger 115? Är utseendet och kroppen så himla viktigt, eller ska vi kanske börja bry oss om insidan?

Jag var hur som helst i skolan idag. Jag är klar med sommarhälsningen och jag är klar med radioprogrammet, vilket känns väldigt bra! Nu har jag bara examinationsuppgiften i mediekunskap kvar. Just det, jag ska lämna in reportaget också. Hm.. Det hinner vi, det är ju en hel vecka kvar! Det ska bli så fruktansvärt skönt med sommarlov, jag känner att jag verkligen behöver det! Iof är skolan ganska slapp, men det skulle ju vara skönt att slippa den överhuvudtaget :) Vi hade vår sista mattelektion i A-kursen idag med, nu blir det B-kurs till hösten :(

Imorgon har jag pianolektion igen, så jag sitter här och spelar lite just nu. Jag har lärt mig hela första låten, jag ska bara få den att flyta också. Den andra låten har jag inte kommit lika långt på, men det kommer det också. Mitt golv är fullt med kläder, papper, böcker och grejer, så jag ska städa upp lite här också och göra lite på examinationsuppgiften innan dagen är slut :)

Puss ♥






Förresten, i all hast så glömde jag berätta att min kära far var på IKEA igår. Han köpte äntligen nya möbler i köket, så nu slipper jag det fula gula med klädda stolar. Usch, jag hatar det. Han har nu köpt ett barbord och barstolar. Jag tycker det är mycket snyggare, men jag vet inte riktigt vad man ska göra för att det ska passa in. Förslag?


Kommentarer
Postat av: ELLEN

Svar: Absolut! och tack så hemskt mycket :) det värmer! Klicka gärna till på bloglovin' och följ :) skulle vara trevligt!

2009-06-02 @ 18:48:01
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Mhmm visst gör det ^^ Tack för din fina kommentar btw :D

2009-06-03 @ 08:35:27
URL: http://nat0.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0