Kort dag.

Skolan varade bara mellan 10 och 12 idag, så jag hade sovmorgon! Jag hade planerat att sova till 9, men vaknade vid 8 och tur var väl det! När jag kollar ut genom fönstret vid 9.15 så ser jag att min cykel inte är där och kommer på att den står vid skolan. Och eftersom att det tar 15 minuter att gå så var jag tvungen att gå redan vid halv. Så engelska och tittade på film, sen svenska och hade betygssamtal. "Du måste bara bli mer muntlig, annars ligger du på ett mvg. Men jag ger dig ett jättestarkt vg, men kom ihåg att vara mer muntlig". Samma visa varje gång, jag är inte byggd för att vara muntlig. Jag är skriftlig, that's it.

Jag kom hem och gick till Netto med Alice, köpte chips och choklad. Alice köpte chips, två chokladkakor och singoalla. Hon sa att hon var sugen på allt, men med tanke på hur förkyld och sjuk som hon är så kan hon ju knappast känna någon smak, tänkte jag. Men jag sa inget. Jag kom hem och gjorde en omelett som blev helt okej god, förutom att jag glömde krydda i själva smeten så jag fick salta efteråt. På en del ställen var det jättesalt, andra smakade det ingenting. Jag kollade på Coraline som var en jättemysig film, samma som har gjort The nightmare before christmas, corpse bride, edwrad scissorhand, betleejuice, you name it. Jag gillade den skarpt, så jag måste nog se den snart igen.

Nu har jag suttit vid datorn i massor av timmar, ungefär 2. Så jag ska göra klart mediekunskapen, lägga in ALL det nytvättade i garderoben. Jag ska till och med vika det, det blir så jäkla skrynkligt jämt, jag förstår inte varför. Haha. Jag måste bara berätta, jag läser Hemma hos Martina, av Martina Haag. Och jag började skratta högt för mig själv när jag läste, så jäkla rolig är hon! Det skrattat framkallade till och med tårar, så roligt var det. Jag måste skriva en del saker jag skrattade åt

"Att komma ihåg till nästa liv:
Skaffa inte katt! Särskilt inte två stycken som är hungriga på natten! Och särskilt inte en randig sort som i och för sig är väldigt gosig men som har det starkaste mjauandet i världshistorien! Som en såndär fartygstuta. Omöjligt att sova sig igenom. Inte ens med dubbla kuddar över huvudet. Den andra sorten, liten, gråvit och vindögd, har som specialitet att knöka in sig under täcket och bita barnen i benen så dom skriker. Så då måste man gå upp och köra ut dom i trädgården. Katterna alltså"
Det som är kursivt kan jag inte sluta garva åt "bita barnen i benen så dom skriker", haha

"Jag kan känna mig så jäkla taskig, men jag tycker att det är så tråkigt att leka med mina barn så jag blir helt tokig. Bara jag har lekt pärlfiskare eller att vi är kattungar i en minut så säger jag att nej nu måste jag gå och leta reda på stektermometern och så smiter jag därifrån"

Nej, nu måste jag fortsätta läsa! Ha det!



30 minuter senare.

Jag hittade en till rolig sak!
"Jag sover enormt konstigt på nätterna. Drömmer att jag föder en rödlök. Doktorn säger att det var tur för mig att jag fick en lökförlossning, för dom är extra lätta. Jag blir lite besviken, hade ju hoppats på att det skulle vara en unge. Men då börjar doktorn att skala löken och längst därinne ligger en liten bebi. Och sen, fjong! Vaknar jag mitt i natten av att mitt högerben står rakt ut. I värsta sendragskrampen. Och det gör skitont. Var och varannan natt väcks jag av mitt eget ben. Helt knäppt. Vad ska det vara bra för? Drömmer att jag föder världens minsta bebi. Den är liten som en Barbiesko. Och det är så svårt att veta var jag har gjort av den för den är så lättborttappad. Och hur ska den amma? Jag lägger den uppe på bröstvårtan ett litet tag. Nej, nu trillade den ner i gruset. Får försiktigt krafsa mig igenom gruset, sten för sten, för att leta rätt på den igen. Är helt slut när jag vaknar"

Det kursiva är det roligaste. Hahaha, nu gråter jag igen.

Kommentarer
Postat av: Annie

HAHAHAA. Nej, det var nästan för kul.

Om man skulle ta och läsa den boken?

Hahahaha, det där sista... aj, min mage!

2009-06-04 @ 18:36:23
URL: http://curlyysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0