För mycket.

Japp, jag tycker världen börjar bli alldeles för mycket. Det är skönhetsideal, vikt, utseende, kändisskap osv. Alla vill vara störst, bäst, vackrast och smalast! Eller tvärtom, fetast. Jag kom hem för en stund sedan och mamma satt och tittade på tv, jag gick in i tvrummet för att se vad hon tittade på. Det var Generation Fett på trean, och jag blev så upprörd. Det var en kvinna, i kanske 30-40-årsåldern, och hennes man hade verkligen hjärntvättat henne. Han ville att hon skulle bli den fetaste kvinnan i världen, för att han gillade det. Och nu hade han alltså berättat alla fördelar (om det finns några) för henne, om hon skulle bli den fetaste kvinnan i världen. Jag slår vad om att han inte bryr sig ett skit om hennes hälsa, om hur hon mår och känner sig, bara för att han tänder på fett. Och det jag blir mest arg över, det är att hon går med på det. Att hon går med på att bli världens fetaste kvinna bara för att hennes man ska känna sig nöjd och tillfredsställd, och få ett stort utrymme i media. Nej! Nu tycker jag vi slutar med den här skiten, kan inte alla bara vara som de vill, istället för att andra ska styra och bestämma?

Idag, vad har jag gjort idag? Jag har vaknat, ätit frukost och sedan gjort mig iordning. Jag och Alice gick ner till stan runt kvart i tre, och vi var nere typ kvart över tre. Vi träffade Nicolina och hennes kompis och snackade lite med de, innan vi gick och letade klänning åt Alice. Hon hittade en fin på indiska, men köpte den inte.
Sedan tog jag bussen hem, och satt och lyssnade på musik och radio i bussen och funderade lite allmänt över livet. Vad jag kom fram till, det är inte intressant.
Jag kom hem och umgicks med Annie, vi gick till Ica och umgicks sen efter det. Vi kommer in på så många olika samtalsämnen jag och Annie. Det kan vara allt från gamla minnen, till Hitler, till skolan och framför allt hur framtiden kommer bli. Foto, skriva, egen tidning, eget företag osv. Jag och Annie pratar nästan alltid om framtiden, det är intressant.
Jag har några drömmar här i livet, och jag hoppas verkligen att några av de slår in. Fast jag vågar nästan inte drömma om vad jag kommer att göra i framtiden, jag kan bli så besviken.
  • Bli något stort. Artist, författare, fotograf, journalist, you name it.
  • Flytta till Storbritannien, helst Irland eller Skottland.
  • Köpa ett gammalt, fallfärdigt hus som jag renoverar helt på nytt. Med egna händer.
  • Få friska och krya barn, som får ett långt och lyckligt liv.
Ja, det är väl det som är först och främst. Jag vill ju självklart också att min nuvarande familj och mina vänner är lyckliga, friska och kommer att ha ett alldeles underbart liv. Jag läste om hur jungfrun skulle vara, och det stämmer så oerhört bra in på mig. Hypokondrisk, ett starkt behov utav att hjälpa andra, lugn, pedantisk, pryd och återhållsam Japp, det är sådan jag är. Så nu vet ni det också.
Eftersom att jag är hos mamma så ska jag installera the sims här också så att jag har någonting att göra under nätterna och de dagarna det regnar hysteriskt utanför. Jag pratar med en kille på msn och andra världskriget, och det är så intressant tycker jag. Jag vill åka till Auswitch och titta på allting, så imorgon (eller någon dag) så ska jag och Annie ta och kolla på Schindlers list och lida lite med de stackars judarna! 
Nej, nu blir det här alldeles för långt. Förresten kommer det snart en bild som jag och Annie var ute och tog förut, på den väldigt blöta ängen! De blev helt okej, ska bara föra in de från kameran. Men ni får ha det så bra, i morgon kommer det väl ett till blogginlägg om allting mellan himmel och jord, ursäkta att jag flöt iväg så. Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Felicia

svar: hähä, blev glad när jag fick de i handen, dock så är det så himla invecklat tycker jag.

2009-06-18 @ 00:41:47
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: stina

svar: du undrar om nyhem. hm, hur ska man förklara?

det är en årlig konferens utanför mullsjö, där jag bor då. dit kommer tudentals människor, kristna, för att träffas, gå på möten osv.. det finns barnmöten osv också. den finns det en massa mat ställen osv. blev mkt osv där, men man kan också kalla det en camping ;)

2009-06-18 @ 17:16:46
URL: http://stinanoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0