Tryin' to stay alive.

Jag är fruktansvärt trött idag, seg i hela kroppen och det känns som att huvudet ska sprängas vilken sekund som helst. Vi kom hem från Öland för ungefär 4 timmar sedan. Sedan dess har jag ätit kaka, suttit här och läst igenom alla 105 blogginlägg, ätit middag, spelat plump och nu sitter jag här igen. Jag förlorade på plump, och eftersom att jag är en sådan fruktansvärt dålig förlorare så blev jag skitsur och satte mig här istället, haha.
Det händer inte så himla mycket mer idag. Jag ska duscha hade jag tänkt, och sedan kolla på tv eller något. Jag får inte glömma att det är Being Human ikväll, 22.25 på Svt1. Jag älskar den serien, jättebra! Det handlar om en vampyr, en varulv och ett spöke som bor tillsammans. Ni borde verkligen titta på det, lovely :)

Öland var hur trevligt som helst. När vi kom dit i fredags så var vi lite på köpstaden i Färjestaden och kollade på skor, kläder, smink och allt annat som finns där. Jag hittade en jättefin bikini på Team Sporita. Den är svart med silvermönster på, exakt det jag ville ha om man kollar på allt annat som finns. Blommigt, rosa och gulligt. Det är inte riktigt min stil, I love black. 
Efter det åkte vi och handlade, sedan mot stugan. Vi fixade allting, och sedan fikade vi och spelade kort tillsammans. Efter det åkte vi ner till havet, mamma och Marina satt och tog det lugnt medan jag och Annie sprang runt som två skogstokiga och fotade. Sedan blev det middag och ta det lugnt. Natten var ett rent helvete på grund utav alla flugor, men de sista 4 timmarna var sköna.
Det första vi gjorde när vi vaknade på lördagsmorgonen var att kolla om det var sol - och det var det! Så frukost, och sedan mot Färjestaden och sola och bada. Jag och Annie badade säkert i över en timme, men sedan var det kallt och blåste så mycket så vi gav upp och åkte hem istället. Vi tog en fika i gårdby också.
På kvällen bar det av till Borgholms slottsruin där Takida uppträdde. Det var totally awesome, och hela publiken sjöng med i varenda låt ungefär, så de kunde nästan döpt det till "Allsång i Slottsruinen", det hade passat bra. Det var underbart, och jag och Annie umgicks också med trevligt människor ;) Sedan hem och sova.
Idag har vi bara vaknat, ätit frukost, packat ihop allting och åkt. Vi var i en blomaffär och kollade på fina blommor, och på köttäntande blommor! Asfränt! När det kryper ner flugor och andra kryp i blommorna så stänger blomman sig själv och det kommer en syra som fräter upp djuret som är i blomman, och då får blomman näring. En sån skulle vi haft på öland!
Sedan hem, vi var inne på ÖB i Nybro en snabbis också, men det var inte så kul.
Nu har ni fått höra om mina dagar, vilket antagligen inte har varit så intressant, men grattis om du läste allt.

Nu ska jag strax ge mig in i min garderob och leta reda på mina svarta jeans som är spårlöst försvunna! Jag minns att jag la de i tvätten hos pappa, sedan dess har de varit borta. Det kan också vara så att pappa har tagit de och lagt i sin garderob, i tron om att de var hans. Haha, det skulle se kul ut ;)
Mina pengar håller på att ta slut, men jag har bestämt mig för att jag ska göra upp en budget till i höst. Hur mycket jag max får lägga på smink, kläder, skor och telefonkort, av mitt studiebidrag. Det är mestadels det som mina pengar tar slut på, i alla fall telefonkort. Jag ska försöka dra ihop pengar till ett objektiv också, på något sätt. Jag känner att jag behöver ett som går upp till 100-150mm i alla fall, det hade inte suttit fel ;)
Men nu ska jag ge mig in i klädkatastrofen, det kommer strax upp ett par bilder från öland :) See you.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0