The only time I smile.

Jag skulle precis skriva att det är söndag, och att man till och med märker det på vädret. Just precis då tittar jag ut genom fönstret och märker att det har börjat ösregna, haha perfekt timing. Fast nu gör det inte så mycket. Jag har planerat att sitta inne och dega resten utav dagen, äta god mat och bara ta det lugnt. Så regn är ingenting som stör mig just nu, det känns skönt att det är lite svalare just nu så att man slipper det där äckligt varma och att jag faktiskt kan sitta i mysbralls och en lite tjockare tröja nu.
Jag tycker det är så skönt att ha sommarlov. Dels för att man slipper skolan och man kan göra vad man vill om dagarna, man träffar folk man inte gör annars. Men något utav det skönaste är att man inte behöver bry sig om hur man ser ut. Man behöver inte kliva upp varje morgon och fixa sminket, om det inte är något speciellt såklart. Visst, det hade jag inte behövt när jag går till skolan heller, men jag trivs inte med att visa mig bland folk osminkad. Jag ser nästintill död ut, och mitt ansikte bara hänga. Men nu på sommaren älskar jag att sitta utan smink, med fula kläder och bara ha kul.
Jag kom hem för ungefär en timme sedan. Jag satt och guppade från Åseda till Växjö eftersom att jag åkte dit igår för att fira Camillas födelsedag, hon fyller 40 på tisdag. Så det var massa folk, massa mat och massa regn och åska. Men det var trevligt ändå. Vi var uppemot 35 personer, vi åt grillad kyckling, vildsvin och champinjoner. Till det var det potatissallad, pastasallad, grönsakssallad och hembakat bröd. Till efterrätt blev det rabarberpaj och tårta. Och efter det kändes det som att jag aldrig mer skulle kunna röra på mig. Jag satt och diskuterade allt mellan himmel och jord med Janne, men ju fullare han blev desto perversare blev han, så det var inte roligt längre. Ett skämt som han drog säkert 10 gånger, "Mamma, mamma jag måste kissa! - Men gå och kissa då? - Men jag vill att mormor ska följa med! - Men jag följer med, mamma följer med. - Men mormor ska följa med! - Varför det då? - Hon drar så gött med handen!". Och nej, jag tyckte inte att det var kul en enda gång, så istället blev jag bästa kompis med Olivia, en liten tjej på 8 år. Vi jagade alla barnen och var på loppis i källaren, som Hampus hade ordnat. Alla blev fulla, det blev bråk, och jag var förbannat trött. Men det var trevligt ändå.
Jag åkte hem vid 16.00 idag, och satt i stan och väntade på bussen efter det. Jag blev också tvungen att ringa till Annie på grund utav att jag fick sällskap på grejen där jag satt, och jag kände inte för att prata engelska med någon okänd som kommenterade mitt hår stup i kvarten.
Jag vet inte riktigt vad som händer nu, eftersom att kläder ligger slängda överallt här på golvet sen i lördags så ska jag nog plocka upp lite och sedan laga mat. Det blir lax, ris och limesås, mums! Jag ska också byta sängkläder, jag vill ha tillbaka mina svarta! Ursäkta tråkigt blogginlägg.




Lite bilder på Rasmus, Camillas son, som hoppar studsmatta ^^

Kommentarer
Postat av: AMANDA - ♥

ja skulle också vilja hoppa studsmatta ;)

2009-07-06 @ 17:19:36
URL: http://aujmalm.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh det är kul med en sån studsmatta:)

2009-07-06 @ 17:29:57
URL: http://emelicarolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0