Kalas

Idag har jag då spenderat min eftermiddag/kväll på kalas hos min kära kusin som fyllde 26 år. Det var riktigt kul att träffa min moster, hennes man och självklart kusinerna. Resten kände jag inte så väl, men det var trevligt att träffa de också. Vi åt grillat, satt och snackade en massa skit och självklart blev det tårta på slutet. Det var mycket trevligt.
Jag och Mikael, kusinen, stod och diskuterade min kamera. Han berättade om bländaren, vad alla siffror på objektivet stod för så lite klokare blev jag ju allt. Jag fick även låna hans 400mm objektiv, och snacka om att det var inzoomat! Helt underbart var det, det kommer upp ett par bilder alldeles strax.
När jag kom hem så åt jag en toast. Jag blir alltid sugen på någonting när jag kommer hem från kalas, jag fattar inte vad det beror på! Jag måste alltid äta någonting, helt sjukt. Hur som helst så åt jag toast, mamma omelett, och vi tittade på being human på ettan. Det är en serie som handlar om en vampyr, en varulv och ett spöke som bor tillsammans. Det kanske låter helt sjukt, men den är faktiskt ganska bra. I like it, anyhow.
Nu sitter jag här, pratar med miljoner människor på msn, så det har tagit typ 30 minuter att skriva det här korta inlägget. Haha, alla är helt galna och bara skriver en massa, men det gillar jag! Jag ska väl försöka hamna i säng i rimlig tid ikväll (läs imorgon) eftersom att redan vid klockan 12 så ska jag vara social igen. Då ska vi nämnligen till min moster, som jag träffar ungefär varannat år. Ändå jobbar hon här i Alstermo, och hon bor ungefär 4-5 mil härifrån. Herregud, det är ju hemskt att vi aldrig träffas. Nu lägger jag upp bilderna, och skriver säkert något mer imorrn! Puss ♥

Lilla Foppa i hundgården, så söt. Här är förövrigt objektivet jag skrev om! Jag tror att jag stod cirka 200 meter bort.




Och ja, min moster bor på landet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0