For you I'd bleed myself dry.

Jag har hittat finaste textraden i en låt, och det är den ni ser som rubrik till det här inlägget. Det är från en låt av Coldplay, jag ska alldeles strax ta reda på vilken det är. Och ja, helt otroligt. Jag har börjat lyssna på coldplay, och tycker att deras senaste album är riktigt bra! Just nu är jag helt sold på tre låtar. The scientist, lost och yellow. Alla tre är helt underbara, och man blir på "tänkarhumör", om ni vet vad jag menar? När jag lyssnar på de, så kan jag bara sitta och titta på ingenting och miljoner tankar far igenom mitt huvud. Det är ganska otroligt egentligen, vilka känslor, tankar och agerande vissa låtar kan ge oss. Musik måste vara en bra stor del av livet, eftersom att det påverkar en så mycket. Fast det kanske inte är alla som känner såhär, jag vet inte. 
Idag har jag kommit hem till mamma. Alltid lika mysigt att komma hit, jag och mamma har börjat prata så mycket på senaste tiden, om allt och ingenting. Vi har pratat om hur det var när hon och pappa träffades och var tillsammans, drömmar, musik och allt möjligt. Jag tycker om att jag och min mamma står varandra så nära, vi kan nog verkligen prata om allt. Nästan i alla fall, kanske inte de allra privataste sakerna, om t.ex vad jag gjorde i helgen osv, hur mycket jag drack. Ja, ni fattar. Men jag berättar nästan allt för henne. Nästan.
I morgon ska vi bege oss till Öland. Jag, mamma, Marina (moster) och AnnyBanany. Det ska bli väldigt trevligt, att få komma iväg med de bästa. Jag hoppas bara att jag sover bra, så att mina nätter inte blir som de som har varit.
Jag har drömt väldigt dumma drömmar. Inatt drömde jag t.ex att typ hela min släkt dog. Mina två morbröder, en farbror och min pappa var med i en olycka, och alla dog. Jag satt och skrev låtar vid en stor, svart flygel. Jag skrev texter, noter, pauser och allting. Mina morbröder och min farbror fick varsin låt på ungefär 4 sidor, men pappas låt blev hur lång som helst, och jag kunde inte sluta gråta. Jag skrev hur mycket jag älskade honom, hur mycket jag skulle sakna honom och hur mycket han betydde för mig. Låten blev säkert på 25 notpapper innan jag vaknade. Usch, det var så hemskt. 
Jag är så glad att jag har mina föräldrar, för vad som än händer så får man alltid ovillkorlig kärlek tillbaka. De älskar verkligen en vad som än händer. Tur att det finns såna, som inte säger upp kontakten för att man sagt, eller gjort något dumt.
Nu ska jag ta mig en dusch, och förresten så är jag hippie idag, ungefär. Det kommer upp en bild på det alldeles strax, först ska jag bara leta upp vilken låt det var som den vackra textrader "for you i'd bleed myself dry" var i. Puss ♥



Hippie-Sanna också. Jag gillar att vara färgglad ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0