You can't blame me.

Äntligen fredag, äntligen helg! Den här veckan har iof gått fort, men det har ändå känts som att jag har haft så mycket att göra som aldrig har blivit gjort. Och ändå sitter man där hemma vid datorn och tråkar ihjäl, utan att ta tag i det där som egentligen behöver göras. Det är lite jobbigt, men det är ju sånt som man helt enkelt får leva med. Haha, jag tycker det låter så kul när man skriver sådana saker, man låter så lill-gammal, om ni förstår vad jag menar? Annies kusin, Johannes, där har vi ett exempel på lillgammal! Han är så söt, hah.
Idag var det då skola, och vi var nog oseriösaste klassen idag. Jag och Annie kom försent till psykologin, med lilla Larsa blev inte arg eller nånting, så vad gör det om 100 år? Vi pratade iallafall om minnen och glömska, och jag har kommit på att jag har ganska bra minne. Eller tja, sådär iallafall. Jag kommer ihåg 14 ord av 18, och det känns ändå ganska okej. Lasse sa att de flesta brukar komma ihåg runt tio stycken, så det kändes ju som att jag var över medel iallafall, vilket bara är positivt.
Efter psykologin så traskade jag och Annie upp till kungsmad, och jag kan säga er att det var väldigt blött och halt på vägen dit! Jag gick till skolsystern vid elva och pratade lite med henne, det var inte så intressant om jag ska vara ärlig, hon börjar gå mig på nerverna, men tja. Sen körde jag och Alice "fotleken", vilket var väldigt rolig. Ni kan kolla på Annies blogg om ni vill, men det behöver ni ju inte, kul var det inte. Dessutom så har jag nog trillat 289 gånger idag, men jag skyller på mina hala strumpor, allt var deras fel!
Som sagt, på ARL:en så var ingen i klassen särskilt seriös. Det är klart att det finns de i klassen som skrattar lite mer än de andra, jag nämner inga namn (Annie, känn dig träffad). Men idag skrattade verkligen alla, alla. Ingen var seriös för fem öre, och vi bara skrattade åt det som Långben sa. Kort sagt, en riktigt rolig dag med mycket skratt och trillande. Jag trillade ner från bänken också, det var kul.
När jag kom hem så blev det mat och tv och bara sitta och prata med mamma. Men självklart hamnade jag här. Vi pratade lite om APU-platser, och hon sa att hon hade pratat med min kusin Victoria som bor i Karlskrona. Hon är hudterapeut och jag hade egentligen velat vara hos henne, men det företaget som hon jobbar på tar inte in praktikanter. Men så berättade Victoria för mamma att hennes bästa kompis är fotograf, vilket hade varit perfekt för mig! Så Victoria skulle prata med honom, och skulle se ifall hon skulle kunna ordna nånting till mig. Skitbra, eller hur? :D Jag har förövrigt också bestämt mig för vad jag ska ha som IVÄ, det blir litterär gestaltning, vilket jag kan tro bli riktigt kul eftersom att jag gillar att skriva. Det innebär att man ska skriva texter, noveller tror jag för det mesta, och man lär sig hur man ska skriva för att kunna förmedla på ett bra sätt och kunna få läsaren att få rätt syn på det man skriver. Förstår ni hur jag menar? Det tycker jag verkar kul iallafall!
Nä, nu blir det tv för hela slanten skulle jag tro. Jag känner för att bara sitta och dricka te med ett par varma och ylmiga strumpor på mig, så det blir nog så. Annars blir det rätt lugnt i helgen, och det ska bli skönt! Det var full fart hela förra helgen, så jag kan behöva sova denna. Ha det så bra iaf, see you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0