Lördag.

Idag känns det inte som lördag, det känns som en typsik söndag. Tråkigt väder, jag är allmänt seg och det är jättekallt överallt. Och jag vill gå på bio idag! Jag vill verkligen se män som hatar kvinnor, jag har frågat Annie om hon vill gå på bio nån dag nu, men inte fått nått svar ännu. Jag vet att hon har sagt att hon vill se den, så jag hoppas, hoppas.
Idag vaknade jag äckligt sent, vid halv två. Och det känns som att det inte är nån mening att göra nånting idag när jag ändå har sovit bort halva dagen. Så jag har hittils bara suttit framför tvn med mamma, kollat på en dokumentär om några människor i england som försökte gå ner i vikt. Det var en tjej där, Haley, som bara ljög för sig själv och typ sa "nej, men jag har inte ätit det där idag" fast hon var mycket väl medveten om att hon hade gjort. Jag förstår inte varför, hon tjänar ju ingenting på det när hon har betalat för att vara med i det där programmet. Men visst, man gör väl så i svåra stunder i livet. Kollade också lite på dokumentären om Britney Spears, och vilken sne uppfattning man har fått om henne. Jag har innan sett henne som en typisk Paris Hilton, faktiskt, vilket är väldigt synd. Hon verkar riktigt smart, och absolut väldigt ledsen och nere för det som har hänt i hennes liv det senaste året. Det kan inte vara lätt att leva ett sånt liv som hon har gjort (under barndomen, menar jag nu) och sedan får ta såna smällar som hon har fått göra nu.
Jag måste skicka en intresseanmälan om sommarjobbet, men vet inte hur man gör. Så jag tänkte att jag skriver bara att jag är intresserad och gärna jobbar hos de (haha, vad jag ljuger, men vad gör man inte för pengar?), men jag kan vänta lite eftersom att den inte behöver vara inne förrän den 13 mars.

Men jag har inte bara latat mig idag, även om man kan tro det. Jag har faktiskt städat lite, och ska ställa mig och diska så att mamma slipper göra det. Jag tycker så synd om henne. Hon var hos tandläkaren igår, och nu har hon jätteont så hon kan inte äta eller nånting, och sitter för det mesta och gråter. Och jag vet inte vad jag ska göra, jag sitter mest och tycker synd om henne, jag vill ju få henne att må bättre, men hur ska jag göra? Så ja, jag hoppas att hon blir lite gladare om jag hjälper till här hemma och umgås med henne, jag träffar ju inte henne alltför ofta nu för tiden.
Nu ska jag ta en huvudvärkstablett, bädda till sängen och sen vet jag inte. Umgås med mamma och mormor som sitter i köket, ska se om jag kan få mamma på bättre humör iallafall. See you.


En av bilderna som jag och Annie tog i torsdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0