Die Alone.

Inatt låg jag i sängen, lyssnade på Storm med Lifehouse. Jag bara låg och tittade ut genom fönstret, upp på himlen. Det var ett tunt, tunt molntäcke över hela himlen men ändå såg man den mörkblå rymden där bakom.
Jag koncentrerade mig på en särskild stjärna där uppe i det oändliga. Den lyste starkast, och ibland såg det ut som ett den blinkade - blinkade åt mig.
Jag tittade bort någon sekund, och då var himlen helt klar, inte en enda molntuss på hela himlen. Men stjärnan var borta när jag vände tillbaka blicken dit den hade lyst så starkt. Hade den flyttat på sig? Hade den brunnit ut? Helt plötsligt kom den tillbaka och blinkade lite.
Det kanske är så, även om allting inte syns alltid så finns det ändå där. Kanske finns den där speciella känslan kvar där hela tiden, fast att den inte syns? Och kanske måste man ha tålamod för att se eller hitta den igen..




Idag mår jag inte alls bra. Jag har ont i halsen, är rödögd, förkyld, ont i huden, mår illa och är verkligen jättevarm i hela kroppen. Jag tog febern förut, och den låg på 39.5, och det är väl inte sådär jättebra kanske. Men som sagt, jag lever och äter panodil hela dagen, det blir också en massa te såklart.
Igår gick jag och la mig runt elva tiden, kollade på ett avsnitt av one tree hill och räknade med att somna ganska snabbt - jag var ju trött. Men där låg jag och vände och vred, var jättevarm ena stunden och andra så kändes det som att jag skulle frysa ihjäl. Klockan fyra somnade jag, halv fem kanske.
Mamma kom in vid halv åtta för att väcka mig, jag gick upp och gick på toa men var alldeles yr och kände att när som helst skulle jag svimma. Så jag sa åt mamma att ringa skolan, så gick jag och la mig igen. Jag vaknade igen vid kvart i nio ungefär och var då sådär äckligt varm igen och ont i huden.
Jag orkar inte bli sjuk, jag har inte tid att vara sjuk nu. Jag vill bara bli frisk och må bra, kunna träna igen. Jag måste plugga på till de olika proven som kommer veckan efter lovet, och jag vill kunna det och få bra betyg i det! Jag vill åka till Åseda på onsdag för att ha pianolektion och lära mig resten av låten.
Jag ska åka till växjö vid klockan fyra, och då hämtar pappa mig i eke så att jag slipper gå från den stora vägen enda hem. Jag orkar ju inte åka ner till centrum för att sedan byta buss och komma hem. Så idag blir det väldigt lugnt, och jag ska försöka sova lite till om jag inte svettas ihjäl. Hej.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0