Woopido.

Jaha, då var det helg ännu en gång, vilket känns underbart! Veckan har ändå gått ganska fort, men det var nog mest på grund utav att vi var lediga i måndags. Men hela veckan har bestått utav underbart väder, skola och allmänt sköna dagar.

Gårdagen började jag i skolan med psykologi tillsammans med Jonas och Annie - självklart resten utav psykologiklassen också. Det var inte så intressant, men tillslut så var lektionen slut. Då begav vi oss ner till stan och in på mcdonalds, vi satt där och väntade på Alice för att sedan gå till bowlinghallen.
Vår idrott denna fredagen var nämnligen bowling, och då var jag självklart med ;) Vi bowlade, och min enda strike lyckas jag självklart göra när det egentligen är Helens tur! Är det inte typiskt?
Anyway, jag kom trea på bowlingen (Helen vann, tror jag) och vi gick tillbaka mot skolan för att ha ARL. Skolsystern kom och pratade om konstgjord andning, tryckförband och massa grejer om hur man ska göra när nån är medvetslös, har svimmat eller något annat sånt. Så vi fick testa att lägga i framstupa sidoläge, sätta tryckförband osv på varandra. Det var ju inte så himla kul.
Resten utav lektionen tillbringade vi med att titta på en film, som jag inte kommer ihåg vad den hette just nu, men det handlade iallafall om en tjej som började jobba i gruvan som nästan bara bestod av män. Kvinnorna blev orättvist behandlade, blev kränkta osv. Jag blir så arg på sånt där! 

Jag och Annie cyklade hem, åt, fixade lite och drog sedan för att möta upp Alice och Jonas som hade fixat lite grejer, men Jonas stack för att möta någon. Vi gick hem till Alice och cyklade sedan ner till stan, då var även Jonas och Oskar med. Vi stack ut till en liten udde och satte oss där och hade trevligt, och det gick ju väldigt bra för "grillmästaren", haha. Vi hade kul där, tills vi ser polisen komma, haha.
Alla fick så gott som panik. Jonas och Gustav börjar springa iväg, jag och Annie lite efter, men Annie vänder efter ett tag och det gör även jag lite senare och börjar packa ihop vattenpipa och grejer ifall polisen vänder. Men de kommer inte tillbaka och vi fortsätter med det vi höll på med från början ^^
Vi cyklade till en lekpark senare som var väldigt rolig, och vi kissade nog flera miljoner gånger den kvällen! Jag hade i det stora hela ganska kul tills jag fick så ont i fötterna att jag var tvungen att gå barfota. Det var kallt!

Ja, men jag hade kul iallafall, det är väl det viktigaste? Jag och Annie kom hem runt halv ett, då var det pumpa madrass och äta macka som gällde. Jag tror att både jag och Annie somnade ganska fort, för jag märkte iallafall inte att tvn stängde av sig alltså slockande jag inom en halvtimme. 

Idag gick vi upp med tuppen, redan vid klockan nio! Bussen till Alstermo gick vid 09.55, så det gällde ju att vara uppe. Min kära lilla pappa skjutsade ner oss till stationen, och han hämtade även ut sina biljetter. Han åker ju till Barcelona imorgon igen och är borta tills på torsdag. Om det är någon som vill hitta på nått så är det bara att säga till! Bussen hem tog inte lika lång tid som det brukar göra, men det var ju ändå segt såklart.

Nu blir det yatzy och muffins med mamma, jag måste ju umgås lite med henne när jag väl är här, eller hur? Men vi hörs! Buhbye.



Kommentarer
Postat av: Annie

Sv: Jag skulle tagit tåget ner till Skåneland, för att fördriva tiden där nere.

2009-04-19 @ 16:14:48
URL: http://curlyysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0